طریقه کد دادن به کیت مرکزی های مختلف
* نحوه پاک سازی کد قبلی و آماده سازی :
1 ) دکمه قفل باصدا ( 1) ودکمه باز ( 2 ) همزمان 2 ثانیه فشرده نگه داشته شود.
2 ) در این حالت LED سه بار چشمک می زند.
3 ) سپس دکمه باز ( 2 ) همچنان فشرده نگه داشته ، دکمه قفل با صدا
( 1) رها شود
4 ) دکمه قفل با صدا ( 1 ) را سه مرتبه متوالی فشاردهید دراین زمان LED بطور سریع چشمک میزند وریموت آماده کددهی و کپی کردن میشود
* جهت کپی کردن دکمه های ریموت به روش ذیل عمل میکنیم
1 ) ابتدا دکمه مورد نظر ازریموت اصلی را فشرده وسپس دکمه ریموت کپی را فشرده نگه دارید ،
تازمانیکه LED بطور سریع چشمک بزند و ثابت بماند این حالت نشان دهنده آن است که عمل کد دهی باموفقیت انجام شده است.
2 ) برای کلیه دکمه های ریموت به روش فوق عمل می نماییم .
3 ) برای تایید واتمام کارکپی ، دکمه قفل بیصدا ( 3 ) وجستجو (4 ) را
همزمان فشرده نگهدارید تا LED سریع چشمک زده وثابت بماند پس از این حالت ، عملیات کپی یا کد دهی پایان پذیرفته وریموت جدید قابل استفاده میباشد
=============================================================
سبز و زرد سمت موتور آئینها
سبز و زرد خط دار سمت کلید
قرمز برق ثابت
خوب تا اینجا اگه به یکی از سفیدها ۴ ثانیه منفی بدیم جمع و اون یکی باز
در دزدگیرهای aux دار می توانید بدین به دو تا aux و تمام
=====================================================
برای روشن نشدن چراغ چک یا حتی خاموش شدنش، کافیه برق دائم پاور ویندوز رو از سر بست باطری بگیرید. با این کار چراغ چک روشن نمیشه و اگه روشن هم شده باشه خاموش میشه.
فقط دقت کنید که برای امنیت بیشتر فیوز پاور ویندوز رو اول سیم بزارید.
==================================================
1- درب سمت راننده باز
2- توسط دستگاه تعریف کلید با خودرو ارتباط برقرار کنید (در مورد دستگاه های ادونس :?
?میتسوبشی > اسراییل > پاجرو 2007 > سو ییچ باز همزمان فلاشر چشمک زن راهنما را 6 مرتبه فشار دهید .برای تایید عملکرد شما رله قفل مرکزی یک با عمل می کند
3- دکمه قفل کن ریموت را فشار دهید .
4- برای خروج درب را یک بار باز و بسته نمایید .
تعریف ریموت برای خودروهای گروه تویوتا ( پرادو – کمری – یاریس و...
1- همه درب ها بسته – درب سمت راننده باز باشد .
2- دو بار کلید را داخل سوییچ کرده و در آورید .
3- دو بار درب سمت راننده را بسته و باز کنید .(درب در انتها با ز باشد ).
4- یک بار کلید را داخل سوییچ کرده و در آورید .
5- سه بار درب سمت راننده را بسته و باز کنید .(درب در انتها بسته باشد ).
6- کلید داخل سوییچ و سوییچ را یک مرتبه با ز وبسته (کلید را خارج کنید ) – در تایید عملکرد شما رله قفل مرکزی یک بار عمل می کند.
7- دکمه قفل و باز ریموت را همزمان به مدت یک ثانیه فشار دهید . سپس سریعا دکمه باز کن ریموت را یک ثانیه دیگر فشار دهید
8- برای خاتمه درب را باز کنید
=============================================
مراحل تعریف ریموت :
1) این عملیات را از داخل خودرو و در حالی که درب ها بسته هستند انجام دهید.
2) در عرض 5 ثانیه سوئیچ را یک مرحله باز کنید و سپس ببندید.
3) سوئیچ را از مغزی سوئیچ خارج کنید و دکمه ی بازکردن ریموت را برای 15 ثانیه فشرده نگه دارید و همزمان دکمه ی قفل ریموت را در عرض 5 ثانیه، سه بار فشار دهید.
4) هر دو دکمه را رها کنید.
5) درب ها یک بار باز و بسته می شوند که نشانگر انجام صحیح تعریف ریموت می باشد.
6) برای تعریف ریموت های دیگر، مراحل 2 تا 4 را تکرار کنید. ( امکان تعریف حداکثر 4 ریموت وجود دارد)
پس از اتمام مراحل بالا ریموت های خ ودرو باید به درستی کار کنند در غیر اینصورت مراحل بالا را به ترتیب و با رعایت دقیق زمان بندی های اعلام شده مجدد انجام دهید.
=================================
ظبط 207تصویری جدید در حال حرکت را بخواهیم فعال کنیم داخل سوکت برق ظبط سیم قهوه ای چیده شود و به منفی وصل گردد در این صورت در حال حرکت فعال میشود
===============================
==============================
درب باز
سوئيچ باز
دكمه صندوق پران و آژير را(٢ثانيه) نگه مي داريم
تك آژير ميزند
دكمه آژير را (٥مرتبه) ميزنيم
٥ بار جواب گرفتيم
دكمه باز تايم (٥ثانيه) فعال ميشود
دكمه آژيرتايم (١٥ثانيه) فعال ميشود.
=====================================
1.درب سمت راننده یک بار باز و بسته شود.
2.درب سمت راننده یک بار قفل و باز شود.
3.درب سمت شاگرد یک بار قفل و باز شود.
4.سوئیچ را باز کرده و 3 ثانیه بعد ببندید.
5.در این مرحله فلاشر خودرو یکبار روشن و خاموش می شودو امکان تعریف دو عدد ریموت برای خودرو وجود دارد.
6.دکمه یکی از ریموت ها را فشار دهید در این حالت ریموت اول کد می گیرد برای تعریف ریموت دوم یکی از دکمه های ریموت دوم را فشار دهید حال هر دو ریموت کد را می پذیرند.
7.در صورتی که خودرو دارای یک عدد ریموت می باشد یکی از دکمه های ریموت را دوباره فشار دهید.
=================================
? سوييچ را باز كرده
? گرمكن شيشه عقب ٤ بار فشار دهيد
? فلاشر ثابت روشن مي ماند
? دكمه قفل يا باز را نگه داريد
==============================
1-ابتدا داخل خودرو بنشينيد.دربها را بسته و مصرف كننده ها مثل راديو پخش و چراغها و....را به جز فلاشرها كه
قادر به قطع آن نمي باشيد از مدار خارج كنيد.
2-سوييچ را داخل مغزي قرار داده وقفل پران را آزاد كنيد. Elesco
3-سوييچ موتور را باز نموده تا چراغهاي پشت آمپر روشن شود.سپس آنرا را ببنديد در اين زمان چراغ سكيوريتي Elesco
جلوي داشبورد يكبار چشمك ميزند اين عمل بايد حدود 2 ثانيه طول بكشد.
4-مجددا عمليات بند 3 را بدون توقف و پيوسته تكرار كنيد. Elesco
5-سوييچ را مجددا باز كنيد در اين هنگام چراغ سكيوريتي شروع به چشمك زدن مينمايد سپس قطع ميگردد و نيز
مجددا شروع به چشمك زدن نموده و خاموش مي شود .سپس دكمه un lock رافشرده نگه داشته همزمان سوييچ
را ببنديد و منتظر بمانيد تا چراغ سكيوريتي كاملا خاموش گردد. Elesco
6- کلید را خارج كرده و ابتدا دكمه un lock و سپس دكمه lockرا با توقف فشار دهيد
در صورت صحت انجام عمليات فوق ،قفل دربها باز و بسته مي شوند.در غير اينصورت و عدم فعال شدن
ريموت كنترل مي بايست عمليات فوق مجددا تكرار نماييد.
نكته مهم:عمليات بندهاي 3،4،5 بايستي بدون توقف و پيوسته در مدت زمان 7ثانیه انجام پذیرد
================================
1- درب های جانبی خودرو بسته باشد .
2- درب سمت راننده باز شود و در همان حالت باز باقی بماند .
3- سوئیچ یک بار باز و بست شود .(موتور روشن نشود)
4- دسته ی برف پاک کن و چراغ ها همزمان به مدت 3 ثانیه به سمت فرمان کشیده شود تا یک بوق از BSI شنیده شود.
==================================
خودروهای پارس با سیستم هوشمند CEC که با ایراد یکسره شدن موتور برف پاک کن و عدم عملکرد صحیح شیشه بالابرها و نیز عدم عملکرد راهنما مواجه می گردند، جهت رفع این ایراد باید فیوز F10 از جعبه فیوز داخل اتاق (IPFRB) از نظر قطعی یا سوختن مورد بررسی شود.
===================================
1⃣ سوئيچ را در حالت ACC قرار داده تا عدد كيلومتر پيموده شده نمايش داده شود
2⃣ دكمه تريپ متر را فشار داده و نگه داريد ( دكمه انتخاب وضيعت هاي عددي )
3⃣ سوئيچ را در وضيعت ON قرار داده ولي استارت نزنيد
4⃣ دكمه را نگه داريد تا گزينه Maintenance از صفحه نمايش براي ٣ ثانيه روشن شده و بمدت ٢ ثانيه چشمك ميزند و سپس خاموش ميشود
5⃣ اگر چراغ سرويس ريست نشود با گزينه Maintreqd شما را مطلع ميسازد كه مراحل بالا را تكرار كنيد
6⃣ سوئيچ را بسته و بعد از ١٠ ثانيه باز كنيد ولي استارت نزنيد
7⃣ سوئيچ را بسته و بعد از ١٠ ثانيه استارت بزنيد
( چراغ سرويس ريست شد )
====================================
1) سویچ
از لحاظ فیزیکی با سوئیچ اصلی خودرو مطابقت داشته باشد.
2) کدی که ریموت میفرستد باید با کد ذخیره شده در واحد مرکزی یکسان باشد
غیر فعال شدن سیستم ایموبلایزر زمانی اتفاق میافتدکه یک اتصال القایی بین سویچ و سیستم برقرار بشود و در صورتی که هرکدام از موارد فوق محقق نشود خودرو بکار نمیافتد. در بعضی سیستمهای پیشرفتهتر، این کد امنیتی بعد از هربار فقل و باز شدن سیستم عوض شده و با ریموت هماهنگ میشود. لازم به ذکر است که از همین سیگنال کددار برای سیستم قفل مرکزی استفاده میشود و در واقع قفل مرکزی تحت کنترل ایموبلایزر در میآید
بنابراین با توجه به ویژگیهای گفته شده برای سیستم ایموبلایزر بتوان گفت که با وجود چنین سیستمی هزینه کردن برای قرار دادن سیستم دزدگیر فقط برای داشتن امکانی برای داشتن صدای آزیر یا خطر آن باشد. دزدگیر میتواند با داشتن صدای آلارم شما را از باز شدن دربها یا ضربه خوردن اتومبیل مطلع سازد که البته در مدلهای پیشرفتهتر نیز امکان خاموش و روشن کردن با ریموت نیز تعبیه شده است. در کل میتوان پیشنهاد کرد که داشتن دزدگیر و ایموبلایزر در کنار هم، امنیت خودروی شما را بالاتر میبرد البته بهشرطی که سیستم دزدگیر با سیستم ایموبلایزر همخوانی داشته و مانند بعضی از خودروهای داخلی مشکلی برای سیستم برق خودرو بوجود نیاورد! که در این مورد میتوانید با یک متخصص مشورت نمائید.
=============================================
طراحی این سیستم در محصولات ایران خودرو تاکنون به دو حالت صورت گرفته است:
۱- سیستم Rline با تگ سوئیچ شماره ۷۹۳۵ که در آن انتقال اطلاعات توسط یک رشته سیم صورت می پذیرد.
۲- سیستم CIM با تگ سوئیچ شماره ۷۹۳۶ که در آن انتقال اطلاعات به دلیل امنیت بیشتر توسط دو رشته سیم بافته شده صورت می پذیرد. این سیستم به صورت CIM1 و CIM2 طراحی گردیده است.
مشخصات کامل این سیستم ها برروی ICU واقع در پشت آمپر و یا در زیر قاب فرمان درج شده است.
قابل توضیح است که در CIM1 در صورت تعویض ECU ، تگ سوئیچ نیز باید تعویض گردد ولی در سیستم Rline و CIM2 نیازی به تعویض تگ نمی باشد
==================================================
✅ ابتدا يك مرتبه قفل مركزي را با دست فعال وغير فعال مي كنيم . پس از اين عمل دکمه هاي ريموت را امتحان مي كنيم در صورت عدم عملكرد 10 الي 15 دقيقه هيچ عملي انجام نمي دهيم.
( در اين فاصله اصلا ريموت دستكاري نشود ) وبه ترتيب مراحل پاييني را انجام مي دهيم :
1- سويچ را داخل مغزي قرار داده و1 دقيقه صبر مي كنيم .
۲- دكمه LOCK را فشرده و سويچ را باز كرده و 5 ثانيه صبر مي كنيم .
3- در پايان 5 ثانيه دكمه LOCK را رها كرده و5 ثانيه ديگر در حالت سويچ باز صبر مي كنيم .
4- در پايان 5 ثانيه سويچ را مي بنديم وقفل مركزي را با دست يك مرتبه فعال و غير فعال مي كنيم
5- بعد از چند ثانيه 3 مرتبه به فاصله هاي 2 ثانيه 2 ثانيه دكمه LOCK فشرده و رها مي كنيم.
6- ريموت وbsi سنكرون شده اند .
============================================
? درب خودرو سمت راننده را باز نگه دارید.
? دو مرتبه سوییچ را در مغزی گذاشته و دراورید.
? درب خودرو سمت راننده را 2 بار بسته و باز کنید.
? سوییچ را1بار سوییچ را در مغزی گذاشته و دراورید.
? درب خودرو سمت راننده را 2بار بسته و باز کنید.
? یک بار سوییچ را در مغزی گذاشته و دراورید.
? درب خودرو سمت راننده را ببندید.
? سوییچ را 2بار باز کنید و ببندید.
? سوییچ را و از مغزی جدا کنید.
? به صورت اتوماتیک قفل مرکزی 2بار باز و بسته می شوند.
? دکمه های روی ریموت را با هم به مدت 5 ثانیه
زدن دکمه هر ریموت فرایند کد دهی تکمیل میشود.
======================================
درب ها بسته باشد. ۵ بار سوئیچ را از وضعیت خاموش به روشن برگردانید تا دستگاه یک بار بوق بزند و با زدن دکمه هر ریموت یک بوق میزند و فرایند کد دهی تکمیل میشود.
=====================================
ترمز را فشار داده و سپس ۴ بار سوئیچ را از وضعیت خاموش به روشن برگردانید تا LED دستگاه چشمك بزند. اينك با فشار هر دكمه از ريموت، روشن و خاموش گشتن LED دستگاه، اتمام كدگيري را اعلام ميكند.
===============================
کلید learning را روی دستگاه اصلی فشار دهید تا آژیر یکبار به صدا در بیاید و LED داخل برد روشن میشود سپس یکی از دکمه های ریموت را فشار دهید تا آژیر دو بار به صدا در خواهد بیاید که نشان دهنده کد گرفتن دستگاه میباشد. این دستگاه قابلیت کد دهی تا ۶ ریموت را دارد.
=================================
درب را باز نموده و ۳ بار سوئیچ را از وضعیت خاموش به روشن برگردانید تا LED دستگاه روشن بماند و با زدن دکمه هر ریموت ۳ چشمک میزند و فرایند کد دهی تکمیل میشود.
========================================
هنگامی که درب خودرو بسته است دستگاه را مسلح نمایید. کلید سوئیچ را باز کنید. سپس دکمه RESET دستگاه را فشار دهید دکمه مسلح کردن روی ریموتهائیکه میخواهید کد بگیرند را فشار دهید تا چراغهای خودرو چند بار روشن و خاموش شود
=======================================
روش کد دهی در همه مدلهای ایزیکار یکسان است. برای شناساندن ریموت به سیستم در مدت ۵ ثانیه، ۴ مرتبه سوئچ را از وضعیت خاموش به روشن برگردانید
تا فلاشر یکبار خاموش و روشن شود که در این وضعیت یکبار ریموت معمولی و سپس ریموت تصویری را نیم ثانیه فشار دهید و با دوبار خاموش و روشن شدن چراغهای راهنما به معنای کد گرفتن ریموت به سیستم میباشد و همچنین قابل ذکر است که هر دستگاه تا ۳ ریموت را می پذیرد.
=====================================
ابتدا در شرایطی که سوئچ بسته است کلید ریست را ۷ بار فشار دهید و بلافاصله سوئچ خودرو را باز کنید در این هنگام دستگاه ۷ بوق میزند کلید های قفل وباز را یکبار با هم ۱ ثانیه فشار دهیدو در مدلbc1-fc2 کلید بی صدا وصندوق پران رایکبار با هم یک ثانیه فشار داده و سوئچ را بسته وهر ریموتی که کد بگیرد دزدگیر باید بوق بزند
شاسی ریست را نگه داشته، ۳ بار سوئیچ را از وضعیت خاموش به روشن برگردانید و در این هنگام LED روشن مانده که با زدن شاسی ریموت چشمک میزند. باید توجه داشت که بعد از ۷ ثانیه از حالت کد دهی خارج میشود.
=======================================
ترمز را نگه داشته (یا سیم نارنجی دزدگیر را به برق ثابت متصل نمایید) و سپس درب باز، سه بار سوئیچ را از وضعیت خاموش به روشن برگردانید و راهنماها هم به صورت ثابت روشن میماند که اکنون با فشردن کلید قفل ریموت کد میگیرد.
=================================
سوئیچ را باز کرده و ۳ ثانیه کلید ریست را نگه دارید؛ دزدگیر ۵ بوق میزند و LED نیز به صورت ثابت روشن میماند که اکنون باید کلید ریموت ها رو فشار بدین تا فراید کددهی تکمیل گردد.
====================================
سوئیچ را باز کرده و ۳ ثانیه کلید ریست را نگه دارید؛ دزدگیر ۵ بوق میزندکه اکنون باید کلید ریموت ها رو فشار بدین تا فراید کددهی تکمیل گردد. لازم به ذکر است که نهایتا ۴ ریموت کد میگیرد.
===================================
درب را باز نموده و جامپر داخل دستگاه را یک بار به هم اتصال دهید تا LED به صورت ثابت روشن بماند و حالا دکمه ۱ را سه مرتبه فشار دهید تا ریموت کد بگیرد. توجه داشته باشید که در برخی از دستگاه ها باید سوئیچ نیز باز باشد.
====================================
ابتدا ۳ بار سوئیچ را از وضعیت خاموش به روشن برگردانید تا دستگاه یک بوق بزند و در این هنگام کلید ریست را ۵ ثانیه نگه میداریم تا دستگاه یک بوق بزند و LED برای ده ثانیه روشن میشود و دستگاه ۴ بار بوق میزند و آماده کد دهی میشود و با قشردن دکمه ریموت، فرایند کد دهی تکمیل میشود.
====================================
سوئیچ را باز نمایید و دو ثانیه کلید ریست را نگه دارید تا دستگاه ۲ بار بوق بزند و آماده کد دهی شود و با قشردن دکمه ریموت، فرایند کد دهی تکمیل میشود.
==================================
ترمز را نگه داشته و ۸ بار سوئیچ را از وضعیت خاموش به روشن برگردانید تا LED دستگاه روشن بماند و آماده کد دهی شود و حالا با قشردن دکمه قفل بسته ریموت، فرایند کد دهی تکمیل میشود.
ميكروسوئيچ دستگاه را يك ثانيه فشار داده و رها كنيد و بلافاصله يكي از دكمه هاي ريموت را فشار دهيد و اگر دستگاه دو ريموت داشت پس از فشار دادن دكمه ريموت اول پس از سه ثانيه دكمه ريموت دوم را يكبار فشار دهيد تا فرایند کد دهی تکمیل شود.
====================================
درب را باز نموده و ۳ (یا ۵) بار سوئیچ را از وضعیت خاموش به روشن برگردانید تا LED دستگاه روشن بماند و با زدن دکمه هر ریموت ۳ چشمک میزند و فرایند کد دهی تکمیل میشود.
=======================================
۳ بار سوئیچ را از وضعیت خاموش به روشن برگردانید تا دستگاه یک بار فلاشر چشمک بزند و با زدن دکمه هر ریموت فلاشر یک چشمک میزند و فرایند کد دهی تکمیل میشود.
========================================
کیت اصلي دزدگیر را باز کنید، درسمت چپ کیت و بالای ic پروگرام دستگاه، يك تك سوئيچ فشاري و يك led وجود دارد. پس از وصل تغذيه (برق دستگاه) تك سوئيچ فوق را فشار داده و رها كنيد، led كه در جنب تك سوئيچ است روشن ميشود.سپس يكي از دكمه هاي ريموت كنترل را فشار دهيد، دستگاه با چند چريپ كد گرفتن ريموت را اعلام ميكند. براي ريموت بعدي نيز همين مراحل گفته شده را مجددا تكرار كنيد.
================================
در داخل دستگاه هاي سيليكون يك جامپر(lrn) وجود دارد (جنب ic پروگرام). پس از وصل نمودن تغذيه دستگاه، دو پايه اين جامپر را يك لحظه به هم اتصال دهيد و بلافاصله يكي از دكمه هاي ريموت كنترل را دو بار فشار دهيد. دستگاه پس از چند فلاش اتمام كد دهي را اعلام ميكند.
================================
۴ بار سوئیچ را از وضعیت خاموش به روشن برگردانید تا LED دستگاه یک بار چشمک بزند و حالا با
فشردن دکمه ریموت کد میگیرد
================================
گذاشتن مقاومت در مسیر فشنگی فن پژو 405 , پارس , سمند , آردی و بعضی ماشین های دیگه باعث میشه فن زودتر روشن بشه . حدودا هر 100 اهم مقاومت باعث میشه 5 درجه فن زودتر روشن بشه فرضا اگه قبلا فن روی دمای 95 درجه روشن میشده حالا حدود دمای 90 درجه روشن میشه . من مقاومت 220 اهم گذاشتم فن حدود دمای 83 درجه به کار میوفتاد و یه مقاومت 330 اهم گذاشتم که فن حدود دمای 78 درجه روشن میشه . این ترفند برای کسانی مفیده که فشنگی فن ماشینشون دیر عمل میکنه و دمای موتور به حدود 100 درجه و یا بالاتر میرسه . دیگه به سلیقه خودتون بستگی داره که بخواین فن ماشینتون در چه دمایی بکار بیوفته بر همون اساس مقدار مقاومت رو انتخاب کنید . نظر شخصی من حدود 85 درجه مناسبه ولی چون ماشینمون (آردی) در زمان کولر گرفتن گرم میکرد مقاومتی گذاشتم که دما رو حدود 78 درجه نگه داره تا در زمانی کولر گرفتن حرارت از 85 درجه بالاتر نره . انتخاب مقدار مقاومت بستگی به خودتون و شرایط ماشینتون داره . مقاومت رو در مسیر سیم قرمز که به فشنگی فن میره
================================
در خودروهای جدید معمولا از سیستم سوئیچ ایموبلایزر دار استفاده می شود.سیستم ایموبلایزر یکی از جالب ترین سیستم های نصب شده در خودروهای جدید می باشد که در واقع نوعی سیستم ضد سرقت محسوب می شود.با کمک این مکانیزم با استفاده از قفل نرم افزاری که بر روی ECU انژکتور گذاشته می شود پیشرانه خودرو از روشن شدن منع می شود.تا زمانی که این قفل باز نشود استارت زدن توسط سوئیچ حاصلی نداشته و پیشرانه روشن نمی شود.
کلیدهای این خودرو شامل دو قسمت می باشد.یکی بورد الکترونیکی مربوط به ریموت کنترل (در کلید ریموت کنترل دار) که کار باز و بسته کردن درها را بر عهده دارد و دیگری قطعه کوچکی است که در واقع نوعی چیپ حافظه است.انتن ترانسپوندر که بر روی سوئیچ در زیر فرمان نصب می شود شامل یک بورد الکترونیکی و یک سیم پیچ است که می تواند همانند یک مین یاب یک میدان مغناطیسی کوچک ایجاد نماید.وقتی کلید را در داخل سوئیچ در زیر فرمان قرار میدهیم چیپ حافظه داخل کلید تحت حوزه مغناطیسی ترانسپوندر قرار گرفته و فعال میشود.در این حالت انتن در ارتباطی دوجانبه با چیپ حافظه شروع به رد و بدل کردن اطلاعات کرده و می تواند کدی که ما ان را تحت عنوان Access code می شناسیم بر روی کلید ثبت نموده و یا ان را از روی کلید بخواند.تمام این اطلاعات ارسال و دریافت کدها و بازگشایی کدها تنها در کسری از ثانیه انجام شده و راننده متوجه مورد خاصی نمی شود.
در ابتدای تولید خودرو قبل از اینکه خودرو استارت بخورد توسط دستگاه دیاگ باید کلید را برای خودرو تعریف نمود.در این پروسه Access code یک بار برای خودرو تعریف شده و در داخل کلید ثبت میشود.این کد توسط یک کارت به همراه کلیدهای خودرو به مشتری تحویل داده می شود (البته اخیرا به دلیل مسایل امنیتی و ممانعت از سرقت خودرو به مشتریان تحویل داده نمی شود اما در صورت نیاز با نامه نگاری از شرکت سازنده دریافت می شود.)
به وسیله این کد صاحب وسیله میتواند در صورت مفقود شدن کلیدها توسط دستگاه دیاگ کلیدهای دیگری را برای خودرو تعریف نماید.
در این خودروها معمولا یک لامپ چشمک زن قرمز رنگ که نشانه دارا بودن سیستم ایموبلایزر و نیز فعال بودن ان است در داخل صفحه نشان دهنده پشت فرمان (پنل خودرو) نصب شده است.مادامی که خودرو خاموش است این علامت فعال بوده و با روشن شدن پیشرانه غیر فعال می باشد.
منبع : کتاب تکنولوژی سیستم های الکتریکی خودرو- تالیف: مهندس حقگو و مهندس بارده
============================================
1-درب سمت راننده باز
2-توسط دستگاه تعریف کلید با خودرو ارتباط برقرار کنید (در مورد دستگاه های ادونس :
میتسوبشی > پاجرو 2007 > سو ییچ باز همزمان فلاشر چشمک زن راهنما را 6 مرتبه فشار دهید .برای تایید عملکرد شما رله قفل مرکزی یک با عمل می کند
3- دکمه قفل کن ریموت را فشار دهید .
4-برای خروج درب را یک بار باز و بسته نمایید .
==============================================
• همه درب ها بسته – درب سمت راننده باز باشد .
• دو بار کلید را داخل سوییچ کرده و در آورید .
• دو بار درب سمت راننده را بسته و باز کنید .(درب در انتها با ز باشد ).
• یک بار کلید را داخل سوییچ کرده و در آورید .
• دو بار درب سمت راننده را بسته و باز کنید .(درب در انتها بسته باشد ).
• کلید داخل سوییچ و سوییچ را یک مرتبه با ز وبسته (کلید را خارج نکنید ) – در تایید عملکرد شما رله قفل مرکزی یک بار عمل می کند.
• دکمه قفل و باز ریموت را همزمان به مدت یک ثانیه فشار دهید . سپس سریعا دکمه باز کن ریموت را یک ثانیه دیگر فشار دهید
• برای خاتمه درب را باز کنید.
===============================================
1-همه دربها بسته و قفل باشد .
2- کلید را 6 مرتبه داخل سوییچ کرده ودر آورید ظرف 10 ثانیه . (توجه سوییچ راباز نکنید )
3-چراغ راهنما دو بار روشن می شود .
4-کلید از حالت OF به مرحله ACC بچرخانید .راهنما یک بار چشمک می زند.
5- سپس دکمه ریموت را فشار دهید .
==========================================
• درب سمت راننده باز باشد .
• سه مرتبه سوییچ از حالت OFF به ON بچرخانید - در انتها OFF
• درب سمت راننده سه بار باز و بسته کنید. (در انتها باز باشد)
• رله قفل مرکزی عمل می کند .
• دکمه ریموت را دوبار فشار دهید .
==========================================
1-دربها بسته - کلید داخل سوییچ و در حالت باز باشد باشد .
2-یک با درب سمت راننده باز و بسته
3-سوییچ را درآورید و درب سمت راننده باز
4-یک بار سو ییچ را باز و بسته و کلید را خارج کنید .
5-سه بار میکرو سوییچ لای درب را فشار دهید .
6-یک بار سو ییچ باز و بسته و کلید را از سوییچ خارج کنید .
7-به تایید عملکرد شما یک بار رله قفل مرکزی عمل می کند .
8-دکمه باز کن ریموت را فشار دهید .
9-برای ریموت های بیشتر فقط دکمه بازکن ریموت را فشار دهید .
======================================
1-یک بار درب سمت راننده را باز کنید (فلاشر راهنما چشمک می زند )
2-درب بسته و تمام دربها را قفل کنید .
3-ظرف یک ثانیه سوییچ باز و بسته و کلید را خارج کنید .
4-دکمه قفل و باز ریموت را به مدت 3 ثانیه فشار دهید .
=========================================
1-داخل خودرو نشسته –همه دربها بسته باشد.
2-شاسی قفل کن درب سمت راننده قفل نباشد .
3-کلید را داخل سوییچ استارت قرار دهید (سوییچ را باز نکنید)
4-سه بار دکمه قفل کن (دکمه بغل دکمه شیشه بالابر )قفل کنید و محددا باز کنید.
5-برای بار چهارم فقط قفل کنید.
6-کلید را خارج کنید و دوباره داخل کنید .(جمعا 4 بار این کار را تکرار کنید)
7-خودرو را روشن کنید.
8-صبر کنید صفحه ال سی دی از حالت چک سیستم خارج شود.
9-سوییچ بسته
10-بیزر دوبار صدا می دهدو قفل مرکزی یک بار عمل می کند.
11-ظرف سی ثانیه دکمه قفل کن یا بازکن ریموت را فشار دهید.بعد از تعریف هر ریموت بیزر صدا می دهد.
12-برای خروج یک بار استارت بزنید.
==================================
1-تمام دربها بسته باشد.
2-سوییچ را تا مرحله یک باز کنید سپس سوییچ را خارج کنید
3-دکمه بازکن ریموت را فشار داده و نگه دارید و دکمه قفل کن را سه مرتبه به فاصله یک ثانیه فشار دهید.
====================================
راهنمای فارسی دزدگیر تصویری استیل میت ردبت (Steel Mate/REDBAT)
مسلح کردن با صدا
با فشار دادن دکمه درب ها بسته و سیستم با صدای آژیر و چشمک چراغ راهنما مسلح می شود.
مسلح کردن بی صدا
با فشار دادن دکمه درب ها بسته و سیستم با چشمک چراغ های راهنما مسلح می شود.
غیرمسلح کردن
با فشار دادن درب ها باز و سیستم از حالت مسلح خارج می شود
جستجوی اتومبیل یا اعلام هشدار
با فشردن دکمه به مدت 2 ثانیه، آژیر به صدا در آمده و چراغ های راهنما چشمک می زنند. با فشردن دکمه به مدت 2 ثانیه فقط چراغ های راهنما چشمک می زنند.
صندوق پران
با فشار دادن دکمه به مدت 2 ثانیه درب صندوق عقب اتومبیل باز می شود.
مسلح شدن اتوماتیک همراه قفل کردن درب ها پس از ترک اتومبیل
در صورتی که این سیستم را از منوی تنظیمات در حالت فعال قرار دهیم چند ثانیه پس از خاموش شدن اتومبیل و بسته شدن درب ها سیستم به صورت اتوماتیک مسلح شده و درب ها را قفل می کند.
فعال یا غیر فعال کردن سیستم سخنگویی بدون ورود به منوی تنظیمات
بدون ورود به منوی تنظیمات می توانید با فشردن همزمان دکمه های و سیستم سخنگو را فعال یا غیرفعال نمائید.
فعال یا غیرفعال نمودن امکانات از طریق منوی تنظیمات
با فشردن همزمان دکمه های و وارد منوی تنظیمات شوید.
در بخش تنظیمات از دکمه برای تنظیم گزینه انتخاب شده (فعال/غیرفعال کردن یا کم/زیاد کردن) استفاده نمائید و از دکمه جهت انتخاب حرکت بین گزینه ها استفاده نمائید. با تغییر گزینه ها، گزینه انتخاب شده چشمک می زند.
منوهای قابل تنظیم:
1- تنظیم ساعت ریموت
2- فعال یا غیرفعال نمودن زنگ هشدار (آلارم)
3- تنظیم ساعت زنگ هشدار (آلارم)
4- فعال یا غیرفعال نمودن سیستم سخنگوی
5- انتخاب نوع هشدار یا اطلاع رسانی ریموت (1 فقط آهنگ، 2 فقط لرزش، 3 آهنگ و لرزش)
6- فعال یا غیرفعال نمودن سیستم مسلح شدن اتوماتیک
7- خروج از منوی تنظیمات
تنظیمات مربوط به پین کد
فعال کردن سیستم پین کد
برای فعال کردن سیستم پین کد، وقتی سیستم غیرمسلح است سوئیچ را روی پله دوم (ON) قرار داده پدال ترمز را فشرده و دکمه را به مدت 2 ثانیه فشار دهید.
غیر فعال کردن سیستم پین کد
برای غیرفعال کردن سیستم پین کد، وقتی سیستم غیرمسلح است سوئیچ را روی پله دوم (ON) قرار داده پدال ترمز را فشرده و دکمه را به مدت 2 ثانیه فشار دهید، تک صدای آژیر به معنی غیر فعال شدن سیستم پین کد است.
توجه: هنگام تحویل اتومبیل به تعمیرگاه یا هنگام شستشو بهتر است سیستم پین کد را غیر فعال نمائید.
نحوه رمزگذاری ریموت
برای رمزگذاری ریموت سوئیچ را روی پله دوم (ON) قرار دهید و دکمه را به مدت 3 ثانیه فشار دهید. با تک صدای آژیر سیستم آماده رمزگذاری است. در این هنگام یه رمز 1 تا 5 رقمی با استفاده از اعداد 1-2-3-4 (برای مثال 2- 132 - 12123) انتخاب کنید. (با وارد نمودن هر عدد چراغ راهنما یکبار چشمک می زند.)
برای ذخیره کردن رمز انتخاب شده دکمه را به مدت 3 ثانیه فشار دهید تا با تک صدای آژیر رمز ذخیره شود.
نحوه استفاده از ریموت پین کددار (در حالتی که پین کد فعال باشد)
برای غیرمسلح کردن سیستم در حالتی که پین کد فعال باشد ابتدا دکمه را فشار دهید. آژیر 3 مرتبه به صدا در می آید. در این مرحله رمز خود را توسط دکمه های ریموت وارد نمائید.( با وارد نمودن هر عدد چراغ راهنما یکبار چشمک می زند.)
اگر رمز صحیح وارد شود سیستم غیر مسلح می شود و اگر رمز اشتباه وارد شده باشد آژیر 3 مرتبه به صدا در می آید و شما می توانید رمز صحیح را مجددا وارد نمائید. اگر رمز 5 مرتبه اشتباه وارد شود آژیر به مدت 30 ثانیه به صدا درمی آید و تا 3 دقیقه امکان ورود رمز جدید ندارد و اگر مجددا رمز 5 مرتبه دیگر اشتباه وارد شود تا 10 دقیقه امکان ورود رمز جدید وجود نخواهد داشت.
======================================
عامل اصلی در سوختن قطعات حساسی نظیر ecu نوسانات ولتاژ و وارد شدن شوک های متعدد به این قطعات است.در خودروهای قدیمی که این قطعات وجود نداشتند تعمیرکاران از روش هائی سنتی جهت تست قطعات برقی استفاده میکردنند که راهگشا نیز بود ولی این روشها در خودروهای امروزی با وجود قطعات حساس الکترونیکی نه تنها راهگشا نیست بلکه باعث صدمات جدی به این قطعات نیز می گردد.
تست قطعات برقی حساس خودروهای امروزی میبایست به وسیله دستگاههای عیب یاب کامپیوتری انجام گیرد. ولی متاسفانه به دلیل قیمت بالای این دستگاهها و پایین بودن سطح معلومات بعضی از تعمیرکاران و عدم اطلاع و اموزش های کافی متاسفانه از همان از روشهای قدیمی استفاده میکنند که به دلیل عدم اطلاع راننده جهت جلوگیری از این روشها متاسفانه باعث خرابی این قطعات حساس میگردنند.
========================================
۱-در زمان روشن بودن موتور هیچکدام از بستهای باطری نباید از روی قطب باطری جدا گردنند.متاسفانه برقکارهای خودرو جهت تست اولیه خرابی دینام از این روش استفاده می کنند.
۲-جدا کردن وایر شمع ها در زمان روشن بودن خودرو جهت تست سیستم جرقه زنی نیز باعث ایجاد نوسان ولتاژ شده و صدمه ذکر شده را به دنبال خواهد داشت.
۳-خرابی و ضعیف بودن باطری به خصوص در زمان استارت زدن خودرو ولتاژ زیادی را از باطری کشیده و سایر قطعات الکترونیکی با نوسان ولتاژ شدیدی مواجه می گردنند.